Wiadomości

Reaktywacja Posterunku Policji w Grucie

Data publikacji 02.03.2021

Wczoraj odbyło się oficjalne otwarcie Posterunku Policji w Grucie. Został on reaktywowany po 8 latach od zamknięcia. W otwarciu brał udział Komendant Miejski Policji w Grudziądzu insp. Marcin Zaleśkiewicz oraz Wójt Gminy Gruta Pan Waldemar Kurkowski.

W poniedziałek (1.03.21 r.) Komendant Miejski Policji w Grudziądzu insp. Marcin Zaleśkiewicz oraz Wójt Gminy Gruta Pan Waldemar Kurkowski, oficjalnie otworzyli Posterunku Policji w Grucie. Z uwagi na panującą pandemię uroczystość miała charakter symboliczny.

Posterunek Policji w Grucie został zamknięty 8 lat temu. Obecnie znajduje się w budynku należącym do gminy Gruta. Pomieszczenia dla policji zostały udostępnione na podstawie podpisanej umowy. Do dyspozycji policjantów znajdują się pokoje dzielnicowych, dyżurka, pomieszczenie socjalne, szatnie oraz sanitariaty.
Obsługą posterunku zajmie się siedmiu funkcjonariuszy. Kierownikiem Posterunku został  asp. sztab. Tomasz Kruk. Oprócz kierownika pracować tam będzie dwóch dzielnicowych, którymi zostali: mł. asp. Maciej Kosztowny i sierż. Monika Rosada oraz czterech policjantów z pionu patrolowo-interwencyjnego. 
Otwarcie posterunku jest odpowiedzią na oczekiwania mieszkańców, samorządu gminy Gruta, ale także prowadzonych analiz policyjnych. Odtworzenie posterunku nie byłoby możliwe bez wsparcia samorządu gminnego. Ogromne słowa podziękowania należą się tutaj wójtowi gminy Gruta Panu Waldemarowi Kurkowskiemu za zaangażowanie w tworzeniu posterunku.

Wszystkim policjantom życzymy zadowolenia i powodzenia w codziennej pracy, a także wytrwałości w codziennym dbaniu o bezpieczeństwo mieszkańców gminy. 

podkom. Robert Szablewski

  • Kierownik posterunku wraz z wójtem podają sobie dłonie.
  • Komendant wręcza kierownikowi posterunku list gratulacyjny
  • Kierownik posterunku wraz z komendantem policji i wójtem
  • dyżurka posterunku
  • pomieszczenie policjantów
  • Pomieszczenie kierownika
  • Wejście do posterunku
Powrót na górę strony