Wiadomości

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży.

Data publikacji 19.08.2009

Z inicjatywy Komisji Europejskiej w listopadzie 2008r. rozpoczął
działanie pierwszy bezpłatny, ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i
Młodzieży 116 111.
W krajach należących do Unii Europejskiej taki numer będą miały ...

Z inicjatywy Komisji Europejskiej w listopadzie 2008r. rozpoczął działanie pierwszy bezpłatny, ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111.

W krajach należących do Unii Europejskiej taki numer będą miały bezpłatne telefony zaufania dla dzieci. Polska jest jednym z pierwszych krajów, w których ruszyła linia 116 111.
Telefon służy dzieciom potrzebującym wsparcia, opieki i ochrony. Linia obsługiwana jest przez psychologów i pedagogów. Każdy z nich ma doświadczenie w pracy z osobami w trudnych sytuacjach życiowych i potrzebującymi pomocy. Rozmawiają z nimi o sprawach, które są dla nich ważne lub z którymi sobie nie radzą. Dzwoniący nie muszą podawać swoich danych, by   porozmawiać, a interwencja podejmowana jest wtedy, gdy się na nią zgodzą.
 
Zgłoszenia na linię 116 111 przyjmowane są:

  • Anonimowo - dzwoniąc nie trzeba podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu
  • zamieszkania.
  • Bezpłatnie - połączenie z numerem 116 111 jest bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych.
  • Chętnie - konsultanci gotowi są rozmawiać z osobą potrzebującą pomocy w każdej ważnej dla sprawie. Jeśli będzie taka potrzeba to można umówić się na kolejną rozmowę.
  • Dyskretnie - to o czym rozmawiamy, będzie tajemnicą, chyba że rozmówca zdecyduje inaczej.

 

 

Osoba dzwoniąca, szukająca wsparcia nie jest oceniana. Każda jest traktowana poważnie, niezależnie od tego, w jakiej sprawie dzwoni.
Telefon będzie mógł w pełni spełniać swoją rolę, tylko wtedy, gdy dzieci dowiedzą się o jego działaniu.

Wszelkie informacje na temat działania telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 udzielane są pod numerem telefonu 116 111 oraz stronie internetowej: www.116111.pl, gdzie zawarte są także informacje dotyczące zasad funkcjonowania telefonu, praw osób korzystających z pomocy oraz miejsca gdzie szukać pomocy, pytania można również zadawać poprzez e-mail: 116111@fdn.pl .


Grudziądzcy policjanci zachęcają  rodziców, pedagogów, wychowawców i nauczycieli do odwiedzenia strony internetowej i zdobycia wartej rozpowszechniania informacji.
 

Powrót na górę strony