" Pozory mylą, dwód nie " .
Dzisiaj
/ 21 sierpnia/ w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „ Pozory mylą , dowód nie” policjanci grudziądzcy z przedstawicielem Miejskiej Komisji
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i
strażnikami miejskimi dotarli do 26 ...
Dzisiaj
/ 21 sierpnia/ w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „ Pozory mylą , dowód nie” policjanci grudziądzcy z przedstawicielem Miejskiej Komisji
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i
strażnikami miejskimi dotarli do 26 małych sklepów na terenie miasta
Grudziądza i wręczyli sprzedawcom
plakaty, ulotki i naklejki z hasłem przewodnim akcji.
„Pozory
mylą, dowód nie" to hasło rozpoczętej 2 lipca tego
roku ogólnopolskiej kampanii
edukacyjnej, pod patronatem Komendanta Głównego Policji. Jej partnerami są
Komenda Główna Policji i Związek Browary Polskie.
Celem akcji jest zwrócenie uwagi sprzedawców, jak i świadków sprzedaży w sklepach, że dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości. Osoby poniżej 18 roku życia mają stosunkowo łatwy dostęp do alkoholu. Ten problem dostrzega większość z nas. Żeby kupić alkohol nastolatki stosują różne sztuczki: poważny ubiór, pomoc dojrzale wyglądającego kolegi czy koleżanki , czy przekonywanie sprzedawcy, że dowód mają, ale zostawili go w domu. To tylko niektóre z nich. Stąd hasło kampanii społecznej „Pozory mylą, dowód nie”. Policjanci chcą zwrócić uwagę na problem zakupu alkoholu przez osoby, które nie ukończyły 18 lat.
Dzisiaj grudziądzcy policjanci wspólnie z przedstawicielem MKRPA i strażnikami miejskimi dotarli do 26 sklepów na terenie Grudziądza i wręczyli sprzedawcom plakaty i ulotki z hasłem przewodnim kampanii. W najbliższym czasie , systematycznie do pozostałych punktów sprzedaży alkoholu w mieście i powiecie grudziądzkim dotrą dzielnicowi .