Wiadomości

II Grudziądzkim Forum Porozumienia w Szkole.

Data publikacji 31.10.2009

W dniach 22 i 23 października
2009 roku policjanci Zespołu ds. Nieletnich i Patologii wraz z Komendantem
Miejskim Policji w Grudziądzu nadkom. Mgr Mirosławem Elszkowskim uczestniczyli
w II Grudziądzkim Forum Porozumienia w Szkole. ...

W dniach 22 i 23 października 2009 roku policjanci Zespołu ds. Nieletnich i Patologii wraz z Komendantem Miejskim Policji w Grudziądzu nadkom. Mgr Mirosławem Elszkowskim uczestniczyli w II Grudziądzkim Forum Porozumienia w Szkole. Organizatorami Forum byli: Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna, Ośrodek Doradztwa Zawodowego i Doskonalenia Nauczycieli oraz Wydział Edukacji UM w Grudziądzu. W pierwszym dniu Forum w sesji przedpołudniowej uczestnicy wysłuchali wykładów:

„Porozumienie w szkole – bezpieczny klimat w szkole i relacja pomagające w nauce” zaprezentowany przez Małgorzatę Dotka z Centrum Metodycznego Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej w Warszawie;

„Bumerang czyli praca z uczniem trudnym w obszarze budowania relacji”  zaprezentowany przez franciszkanina dr Rafała Szymkowiaka  wykładowcę WSD franciszkanów w Krakowie;

„Nieprawidłowe funkcjonowanie jako przejaw różnych zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży” zaprezentowany przez Olgę Olszewską lekarza, specjalistę psychiatrii, wiceprzewodniczącą Towarzystwa Terapii Motywującej.

Podczas sesji popołudniowej odbyły się zajęcia warsztatowe przeprowadzone przez w/w prelegentów. Pierwszy dzień Forum zakończył się spektaklem pt. „Gdzie to jest?” przygotowanym przez Koło Teatralne z gimnazjum w Wałdowie Szlacheckim. Scenariusz przedstawienia został oparty na biografii i twórczości Agnieszki Osieckiej. 

Drugi dzień Forum rozpoczął się od prezentacji przygotowanej przez Młodzieżową Radę Miasta. Następnie młodzież poprowadziła debatę pt. „O porozumieniu w szkole – co na to uczniowie?”, udziałem uczniów grudziądzkich szkół ponadgimnazjalnych i uczestników Forum. Na zakończenie przewidziano blok poświęcony prezentacji lokalnych praktyk realizowanych przez lokalne placówki oświaty i wychowania na rzecz doskonalenia komunikacji pomiędzy uczniami i nauczycielami, opartych na partnerstwie i podmiotowości obu stron.

Powrót na górę strony