Reaktywacja Posterunku Policji w Grucie ?
W gminie Gruta w powiecie grudziądzkim odbyły się konsultacje społeczne w sprawie reaktywacji posterunku policji. Planowane przedsięwzięcie to inicjatywa wójta gminy. Mundurowi z Grudziądza spotkali się z mieszkańcami, żeby usłyszeć co oni mają do powiedzenia w tej sprawie.
Wczoraj (28.04.19) w Urzędzie Gminy w Grucie z mieszkańcami spotkali się policjanci. Spotkanie zainicjowali mundurowi, którzy przeprowadzili konsultacje społeczne na temat przywrócenia Posterunku Policji w Grucie. Władze gminy na czele z Wójtem mgr Waldemarem Kurkowskim wyraziły akces odtworzenia istniejącego do końca 2012 r. posterunku. Ta inicjatywa była okazją do zorganizowania spotkania z mieszkańcami. Policjanci chcieli zebrać informacje, czy planowane przedsięwzięcie ma akceptację społeczeństwa.
Funkcjonariusze zaprezentowali uczestnikom spotkania jak na przełomie kilku lat wyglądał stan bezpieczeństwa w ich gminie. Mundurowi przy okazji zachęcali do korzystania z Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa jako doskonałego narzędzia do przekazywania informacji o lokalnych zagrożeniach. Zebrani goście zostali poproszeni o wypełnienie ankiety, która ma posłużyć policjantom do oceny zasadności planowanej inicjatywy.
Obecni na spotkani mieszkańcy pozytywnie ocenili pomysł reaktywacji posterunku. Wójt mgr Waldemar Kurkowski podkreślił, że dla gminy utworzenie posterunku to prestiż i zwiększone poczucie bezpieczeństwa wszystkich mieszkańców. Inicjatywę poparł obecny na spotkaniu mł. insp. Tomasz Szczygieł. Pierwszy Zastępca Komendanta Miejskiego Policji w Grudziądzu podkreślił jednak, że konsultacje społeczne to tylko jeden z elementów w drodze do nowego posterunku.